Ugrás a fő tartalomra

Egy reményteljes megváltó üzenet a speciális nevelési igényű gyermekek szüleinek



Speciális nevelési igényű gyermekek szüleiként, különösen olyanokként, akiknek a gyermekei nem értik az evangéliumot, megküzdünk azzal, hogy megértsük Isten szeretetét és kegyelmét. Ha ma ebben a helyzetben találod magad, olvasd tovább ezt a speciális nevelési igényű gyermekek szüleinek szóló, hihetetlenül reményteljes megváltó üzenetet a Grace for your Journey („Kegyelem az utadhoz”) e havi kiadásában. 

A Grace for your Journey („Kegyelem az utadhoz”) egy havonta megjelenő vendégrovat-sorozat a Lullaby Larkon („Altató pacsirta”-ban), melynek cikkeiben a speciális igényű gyermekek nevelésével és azzal foglalkoznak, hogy megtartsák a hitet különböző nézőpontok szerint a speciális nevelési igényű családokban. Minden család útja a speciális nevelési igényűek kapcsán különböző, de mindannyiunkban van egy közös dolog; olyan sok örömmel és hittel próbáljuk ezt az utat irányítani/terelgetni, amennyire csak lehetséges. Néha ez nehézzé válik. Higgy nekem, barátom, megértem. 

De a mi Urunk olyan jó és hűséges. Megadja nekünk a szükséges kegyelmet, hogy továbbra is képesek legyünk adni a családjainknak és bejárjuk a nekünk szánt, speciális igényekkel teli utat. Ebben a sorozatban havonta vendégbejegyzéseket láthattok keresztény bloggerektől, akik a speciális igényű családok nevelésének különböző aspektusairól írnak.

Az új posztokért látogass vissza minden hónap első hétfőjén! (Mindez angol nyelven elérhető az alábbi honlapcímen: https://lullabylark.com/)


Egy reményteljes kilátás a speciális nevelési igényű gyermekek szüleinek szóló megváltó üzenetről

Két, speciális nevelési igényű gyermeket nevelő édesanyaként megküzdöttem a szorongás és a depresszió változó rohamaival és olyan időkkel, amikor megkérdőjeleztem Istent. Megkérdőjeleztem, hogy Isten jó-e egyáltalán. Megkérdőjeleztem, hogy hol volt, amikor leginkább szükségem volt rá. Rácsodálkoztam, hogy a megváltó üzenet milyen találó a jelenlegi körülményeimre. És ez mind az életem, mind a hitem szempontjából kihívásokkal teli időszakban történt, azon az éjszakán, amikor Isten emlékeztetett a megváltás és a kegyelem ajándékára, melyet nekem és a speciális igényű gyermekeimnek szánt.

Köszönjük Neked, Istenem, Jézust

Az idősebbik fiam, aki akkor négy vagy öt éves lehetett, az ágyban magához szorított és elalvás előtt az ő könyvét olvastuk, együtt imádkoztunk. Néha tényleg imádkoztam, néha csak sablonszerűen tettük, mivel csak egy- vagy kétszavas kifejezést tudott mondani. Elhatároztam, hogy a sablonszerű imádkozást választom.

Én: „Köszönjük Neked, Istenem, …”

„Eesus!” – mondta vigyorogva.

Épp nyeltem a könnyeimet, amikor azt mondtam neki: „Igen, köszönjük Neked, Istenem, Jézust.” Sosem kaptam semmilyen jelzést arra vonatkozóan, hogy ért bármit is Istennel, a megváltó üzenettel, Jézussal vagy a bibliai történetekkel kapcsolatban, kivéve azt, hogy felismerte a „kisgyermek Eesus-t” karácsonykor. Sosem imádkoztam ezelőtt a fiammal ezeket a szavakat használva: „Köszönjük Neked, Istenem, Jézust”. Ez a gondolat önkéntelen jött neki, és ez a szívemet megtöltötte reménnyel és örömmel. Befejeztük az imákat, adtam egy jóéjszakát-puszit annak a drága kisfiúnak és amint elhagytam a szobát, belém nyilallt; Isten választ adott a dühös imáimra és a követelőző kérdéseimre a beszédfejlődésben lemaradt gyermekem ajkán keresztül. Finoman emlékeztetett arra, hogy olyan nagyon szeret engem és a gyermekeimet, hogy nekünk adta Jézust.

„ Isten szeretete abban nyilvánul meg bennünk, hogy Isten elküldte a világba egyszülött Fiát, hogy általa éljünk.” János I. levele, 4. fejezet, 9. vers, forrás: https://szentiras.hu/SZIT/1Jn4

Ó, milyen elképesztő, milyen hihetetlen ez, ugye?

Isten megérti a küzdelmeinket

Amíg elcsodálkoztam a fiam imáján és a megváltás ajándékán, azonnal Istenre és a Fia iránt érzett szeretetére gondoltam. És abban a pillanatban tudatosult bennem, hogy egy újfajta módon képes vagyok megérteni Isten szívét. Isten tudja, milyen, amikor látod a saját gyermeked szenvedni és küzdeni. Nézte azokat az embereket, akik nem értették meg a Fiát, nézte, ahogy gúnyolják és próbára teszik Őt. Szemtanúja volt annak, ahogy megverik és megostorozzák a Fiát, egy nehéz fakeresztet cipel, és aztán szegekkel átszúrják a csuklóit és a bokáit a keresztrefeszítéskor. A Fia órákon át szenvedett, és biztos vagyok benne, Isten arra vágyott, hogy levegye a Fiát a keresztről, hogy szorosan a karjaiban tartsa, és elvigye a szeretett, ártatlan Fiát messze a kereszttől.

Ó, igen, köszönjük Neked, Istenem, Jézust! És ezért ő megérzi a fájdalmunkat, amikor látjuk, ahogy a gyermekeink orvosi vizsgálatokon mennek keresztül. Tudja, milyen látni a gyermekeinket olyan dolgokért küzdeni, melyek más gyermekek számára könnyedén mennek. Tudja, milyen vágyni arra, hogy megváltoztassuk a körülményeket a gyermekeink számára, de tehetetlenek vagyunk, mert van egy terv és egy ok, amit nem mindig látunk. Teljes mértékben megérti a fájdalmunkat, amikor azt látjuk, hogy mások nem értik meg, gúnyolják és kiközösítik a gyermekeinket. Tudja, mennyire szeretjük a gyermekeinket, és Ő nálunk még jobban szereti őket!

Istennek megváltó terve van

Azonban Istennek volt egy terve, tudta, gyermeke küzdelmeinek és szenvedésének dicsőséges célja van. Biztos vagyok benne azonban, hogy ez nem csökkentette a fájdalmat és tehetetlenséget, amit a Fia iránt érzett. A Fia iránt érzett szeretete még mindig olyan erős volt, mint valaha, de a szeretete irántad, irántam és a gyermekeinkért arra ösztönzi, hogy folytassa a tervének megvalósítását. Valószínűleg nem látjuk az örökkévalóság ezen oldalának nagyobb tervét. Csupán bepillantást nyerhetünk itt-ott.

Például látom, Isten milyen erőssé tett engem, nemcsak a hitemben, de az életben is, két, speciális nevelési igényű gyermek édesanyjaként. Látom, Isten hogyan szerettette meg velem az írást és adott egy témát és egy közönséget, melynek írhatok, bátorítva ezzel más, speciális igényű gyermekeket nevelő édesanyákat olyan dolgokra, melyeket Isten nekem ezen az úton megtanított. Ez az a tudás, mely szerint van egy nagyobb terv, mely reményt, célt és értelmet ad a speciális nevelési igényű gyermekek szüleinek.


Isten megváltó üzenete a speciális nevelési igényű gyermekeinknek is szól

Azokat a szülőket, akiknek a gyermekei testi vagy szellemi fogyatékosak, és aggódnak, hogy a gyermekeik sosem lesznek képesek elfogadni Krisztust és megtapasztalni a megváltást, csak biztosítani szeretném őket két dologról. Először is, Isten szerető és kegyelmes.

„Az Úr jóságos mindenkihez, telve irgalommal minden iránt, amit alkotott.” Zsoltárok Könyve, 145. fejezet, 9. vers, forrás: https://szentiras.hu/SZIT/Zsolt145

Nem fogja elhagyni a gyermeket, akit szeretettel és egyedi módon megalkotott. Valójában még jobban szereti a gyermekeinket, mint mi magunk. Istennek nincsenek elvárásai a gyermekeink felé, hogy olyasmiket tegyenek, amire képtelenek azért, hogy elnyerjék a megváltást, hanem inkább az ő végtelen szeretete, irgalma és kegyelme okán a gyermekek szintjén találkozik velük / szól hozzájuk, és üdvözli őket a családjában és az örökkévalóságban. Ez az, amiről a kegyelem szól.

Ő azt is tudja, mi van gyermekeink szívében és elméjében, amely sokkal több annál, amit mi valaha felfoghatunk. Gyakran azt gondoljuk, hogy a gyermekeinknek, ahhoz hogy megóvják őket, felnőtt módjára kell érteniük a kegyelmet és a megváltást, azonban a Biblia másképp fogalmaz:

„Jézus odahívott egy kisgyermeket, közéjük állította, és ezt mondta: „Bizony, mondom néktek, ha meg nem tértek, és olyanok nem lesztek, mint a kisgyermekek, nem mentek be a mennyek országába. Aki tehát megalázza magát, mint ez a kisgyermek, az a nagyobb a mennyek országában. És aki befogad egy ilyen kisgyermeket az én nevemben, az engem fogad be.” Máté evangéliuma, 18. fejezet, 2-5.vers, forrás: https://szentiras.hu/UF/Mt18

A gyermekednek, akár felnőtt, akár fiatal gyermek, ártatlan hite van, olyan, mint, a kisgyermekeknek, akiket Ő olyan kedvesen szeretett és magához hívott. Példaként használta őket, hogy megmutassa, milyen az igazi hit, és elmondja nekünk, szívesen fogadja őket a mennyei királyságban.

Igen, azt hiszem, a fiam megérthetett valamit. Köszönöm Neked, Istenem, Jézust! Köszönöm, Istenem, a megváltás és a kegyelem ajándékát. Legyünk mi mind emlékeztetve Isten megállíthatatlan, soha el nem múló, önzetlen szeretetére, nem csak szeretett Fia, Jézus iránt, hanem mindannyiunk iránt is. Mi mindannyian az Ő szeretett gyermekei vagyunk és a legnagyobb ajándék, amit felajánlott nekünk, az a megváltás.


fordította: Zrufkó-Pesthy Fruzsina
lektorálta: Samai Hedvig
forrás:https://lullabylark.com/2021/03/01/salvation-message/?fbclid=IwAR3hXPds_KcjrrUDwlVYKdM4bpAeEoz2Zu7VU-KnbtedPvJfJaW2OHQ8C-E

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Igeversek, mint erőforrások az imádkozáshoz (SNI-s gyermekek szülőinek)

Több évvel ezelőtt mindkét kisfiam több diagnózist is kapott, és azon kaptam magam, hogy szorongok és túl vagyok terhelve speciális nevelési igényű gyermekek édesanyjaként. Túlélő módban éltem és kétségbeesetten vágytam Istenre. Imádkoztam és könyörögtem, hogy múljon el a szorongásom, hogy a gyermekeim meggyógyuljanak vagy csodás haladást érjenek el, és hogy a házasságom megerősítést nyerjen a küzdelmek közepette. Úgy tűnt, egy kétségbeesett imádságom sem talál meghallgatásra. Isten távolabbinak tűnt, amikor a legnagyobb szükségem volt Rá, és azt vettem észre, hogy azt kérdezem, talán túl gyenge a hitem, Isten meghallgat-e, Isten jó-e, vagy, ami a legijesztőbb, Isten egyáltalán létezik-e. Eközben a hitbeli krízis közben történt, hogy részt vettem egy női Bibliakörön. Az igazat megvallva nem emlékszem, hogy miről szólt az alkalom, vagy egyáltalán melyik könyvet tanulmányoztuk. Az egyetlen dolog, amire emlékszem az, hogy amikor a csoportvezető megkérdezte, kinek lenne imakérése, én úgy d

Remény, ha fáj

Oh, a gondtalan gyermekkor − megtalálni az örömöt az apró dolgokban, élénk fantáziával, és boldogan, mint aki még nincs tudatában e világ veszélyeinek és félelmeinek. De minket is arra hívtak el, hogy gyermeki hitünk legyen, egyszerűen megpihenve és Jézusban bízva. Azonban, ha őszinte akarok lenni, voltak időszakok, amikor küzdenem kellett e szó fájdalmas valóságától való megkeményedés ellen. Ahelyett, hogy boldogan tudatában lennék a körülöttünk lévő káosznak, meg kellett küzdjek azzal a valósággal, hogy ez a világ hihetetlenül igazságtalan és aránytalan. Még hívőként is nehéz megérteni, miért tűnik néhány keresztény élete egyszerűnek, kényelmesnek, könnyűnek, miközben másoké úgy tűnik, hogy a földi poklot élik át. Bármennyire is igyekszem elnyomni ezeket a zavaros érzéseket, választ követelnek. Arra kényszerítenek, hogy nehéz kérdéseket tegyek fel. Ha Isten az Úr minden felett, és minden gyermekét egyenlően szereti, miért engedi, hogy egyesek élete kényelemmel teli legyen, míg mások

Szelektív mutizmus: 4 mód gyermeked felemelésére

Mit tegyél, mikor a gyermeked szelektív mutista? A szelektív mutizmus rejtélyes jelenség a nagyközönség és számos szülő előtt is. Vendégbloggerünk, Lisa Pelissier a lányával folytatott interjúban rávilágít erre az állapotra, és elmagyaráz 4 módot , mellyel támogatni tudja őt. 3 éves volt, amikor abbahagyta a beszédet. Először csak felnőttek előtt. Nincs ebben semmi szokatlan -gondoltam én- hiszen egy hároméves félénk a felnőttek előtt. De aztán nem akart beszélgetni a nagymamájával, azzal, akivel szoros kapcsolatban állt. Zavarba ejtő volt, de még csak 3 éves volt. Mindenki azt mondta, hogy majd kinövi. Sok gyermek átmegy ezeken a fázisokon, amikor nem beszélnek, különösen az óvodások. Mire öt éves lett, már nem beszélt a családon kívüli gyermekekkel sem. 6 éves korára már nem beszélt az unokatestvéreivel sem. 7 éves korára az emberek listája egyre szűkült, és azt is elutasította, hogy hangosan beszéljen hozzám, az anyjához, társaságban. Mi tudtuk, hogy ez nem csupán egy fázis. A fázis