Ugrás a fő tartalomra

Mindennapi gondoskodás


A mindennapi gondoskodás meghatározza azon szülők életét, akik speciális nevelési igényű és fogyatékkal élő gyermekeket nevelnek.

Ez egy stratégia is, amit Kimberly Drew hónapok óta használ, mivel a pandémia miatt a rutin hiánya megnehezíti az életet lánya, Abbey számára.

A COVID pandémia idején képtelen voltam megvalósítani a struktúrát és rutint a lányunk, Abbey számára. Az elején „vészhelyzet” üzemmódban voltunk és csak sodródtunk. A legjobb tudásunk szerint teljesítettük a virtuális órákat és terápiákat. Az első néhány hétben Abbey nagyszerűnek találta őket. De rendszeresen felhúzta a cipőjét vagy bepakolta a hátizsákját, és az ajtó előtt állt.

A legjobb néhány hét után viselkedésbeli változásokat láttunk, beleértve álmatlanságot, szorulást, és hangulatingadozást. Azóta sem heverte ki igazán az első lezárás időszakát.


Sok más szülő könnyek közt mesélte, hogy a gyermekeik képességei visszafejlődést mutatnak, agresszívan viselkednek a rutin hiányában.

Egy korlátolt kognitív képességű gyermek számára ez nem egy új rutin, ez káosz.

Abbey nem értette, miért kell használnia a számítógépet amikor hazaér, miért jár iskolába hétfőn és kedden, szerdán meg nem.

Az egykor boldog kislányom, aki megtöltötte fénnyel a szobát, most eltompul az otthonunkban. A reggelei rendszeresen dühkitörésekkel sújtottak. Sikít, ütlegel és a földhöz veri magát.


Mindent megpróbáltunk, hogy kialakítsuk a lehető legjobb rutint. Amikor az iskola nincs zárva egy COVID eset vagy kontaktszemély miatt, vagy valakinek nem folyik az orra, ami miatt 10 napig otthon kell lennünk, sikerül átvészelnünk. De amint megszűnik a rutin, megszűnik Abbey biztonságérzete is.

Napról napra túlélő gondviselő üzemmódban élünk. Kaptam tanácsokat jószándékú rokonoktól, barátoktól, iskolai alkalmazottaktól, és terapeutáktól, hogy hogyan kezeljem a problémát.
Csatlakozz egy támogató csoporthoz!
Olvass könyvet!
Próbáld ki ezt vagy azt.

Remélem, akik nem tapasztalják meg azt, amit mi, figyelembe veszik a történetünket. Nincs érzelmi energiánk bárhová is csatlakozni. A kimerültség ellehetetleníti, csakúgy, mint az olvasást, vagy dolgok kipróbálását, amelyek talán hasznosak lehetnek. Új vizeken navigálunk, és igyekszünk a tőlünk telhető legjobban csinálni. Ami hasznunkra válhat, azok az imáitok, részvétetek, empátiátok, és ha bedobtok egy kis ételt.

A reménybe kapaszkodunk. Minden szülőnek üzenem, akit leköt a mindennapi gondoskodás, hogy nincs egyedül. A legjobb módja annak, hogy túljussunk ezen, Carolina Sandell 1865-ben írt „Gondoskodás napról napra” című hálaadó énekében van összefoglalva:


Napról napra, minden múló pillanattal,
Erőre találok próbatételeim során,
Bízva Atyám bölcs adományában,
Nincs okom aggódni vagy félni.

Ő, kinek szíve mindenkinél kegyesebb,
Minden nap megadja ami szándéka szerint a legjobb,
Szeretem, hogy ez fájdalom és öröm egyben
Keverve a békét és nyugalmat.

Mindennap közel van hozzám az Úr,
Különös kegyelmével, minden órában,
Minden gondom Ő örömmel tűri és vígasztal engem,
Ő, kinek neve Uralkodó és Hatalmasság,

Megóvja az ő gyermekét és kincsét,
Ez a kötelesség, amelyet magára vett,
„és élteden át tartson erőd.”
Ezt a fogadalmat tette nekem.

Segíts hát nekem minden megpróbáltatásban,
Hiszek ígéreteidben, Ó Uram,
Nem veszítem el hitem édes vigasztalását,
melyet a Szentírásban ígértél.

Segíts Utam, ha a baj és gond találkozik,
Mindig elviselnem, mint Te kezedből valót,
Egyesével, a napokat, a múló pillanatokat,
Amíg Krisztussal, az Úrral állhatok.







Forrás: Szerző: Kimberly Drew, 2021.02.18.
Fordította: Gubányi Gréta
Lektorálta: Samai Hedvig

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Igeversek, mint erőforrások az imádkozáshoz (SNI-s gyermekek szülőinek)

Több évvel ezelőtt mindkét kisfiam több diagnózist is kapott, és azon kaptam magam, hogy szorongok és túl vagyok terhelve speciális nevelési igényű gyermekek édesanyjaként. Túlélő módban éltem és kétségbeesetten vágytam Istenre. Imádkoztam és könyörögtem, hogy múljon el a szorongásom, hogy a gyermekeim meggyógyuljanak vagy csodás haladást érjenek el, és hogy a házasságom megerősítést nyerjen a küzdelmek közepette. Úgy tűnt, egy kétségbeesett imádságom sem talál meghallgatásra. Isten távolabbinak tűnt, amikor a legnagyobb szükségem volt Rá, és azt vettem észre, hogy azt kérdezem, talán túl gyenge a hitem, Isten meghallgat-e, Isten jó-e, vagy, ami a legijesztőbb, Isten egyáltalán létezik-e. Eközben a hitbeli krízis közben történt, hogy részt vettem egy női Bibliakörön. Az igazat megvallva nem emlékszem, hogy miről szólt az alkalom, vagy egyáltalán melyik könyvet tanulmányoztuk. Az egyetlen dolog, amire emlékszem az, hogy amikor a csoportvezető megkérdezte, kinek lenne imakérése, én úgy d

Remény, ha fáj

Oh, a gondtalan gyermekkor − megtalálni az örömöt az apró dolgokban, élénk fantáziával, és boldogan, mint aki még nincs tudatában e világ veszélyeinek és félelmeinek. De minket is arra hívtak el, hogy gyermeki hitünk legyen, egyszerűen megpihenve és Jézusban bízva. Azonban, ha őszinte akarok lenni, voltak időszakok, amikor küzdenem kellett e szó fájdalmas valóságától való megkeményedés ellen. Ahelyett, hogy boldogan tudatában lennék a körülöttünk lévő káosznak, meg kellett küzdjek azzal a valósággal, hogy ez a világ hihetetlenül igazságtalan és aránytalan. Még hívőként is nehéz megérteni, miért tűnik néhány keresztény élete egyszerűnek, kényelmesnek, könnyűnek, miközben másoké úgy tűnik, hogy a földi poklot élik át. Bármennyire is igyekszem elnyomni ezeket a zavaros érzéseket, választ követelnek. Arra kényszerítenek, hogy nehéz kérdéseket tegyek fel. Ha Isten az Úr minden felett, és minden gyermekét egyenlően szereti, miért engedi, hogy egyesek élete kényelemmel teli legyen, míg mások

Szelektív mutizmus: 4 mód gyermeked felemelésére

Mit tegyél, mikor a gyermeked szelektív mutista? A szelektív mutizmus rejtélyes jelenség a nagyközönség és számos szülő előtt is. Vendégbloggerünk, Lisa Pelissier a lányával folytatott interjúban rávilágít erre az állapotra, és elmagyaráz 4 módot , mellyel támogatni tudja őt. 3 éves volt, amikor abbahagyta a beszédet. Először csak felnőttek előtt. Nincs ebben semmi szokatlan -gondoltam én- hiszen egy hároméves félénk a felnőttek előtt. De aztán nem akart beszélgetni a nagymamájával, azzal, akivel szoros kapcsolatban állt. Zavarba ejtő volt, de még csak 3 éves volt. Mindenki azt mondta, hogy majd kinövi. Sok gyermek átmegy ezeken a fázisokon, amikor nem beszélnek, különösen az óvodások. Mire öt éves lett, már nem beszélt a családon kívüli gyermekekkel sem. 6 éves korára már nem beszélt az unokatestvéreivel sem. 7 éves korára az emberek listája egyre szűkült, és azt is elutasította, hogy hangosan beszéljen hozzám, az anyjához, társaságban. Mi tudtuk, hogy ez nem csupán egy fázis. A fázis