Ugrás a fő tartalomra

Gepetto és én: Valódi Gyermekre vágyni

Az utóbbi években Jeremy szüntelen Pinokkió-lázban égett. Miután egymást követően ezredszer játszotta le ismét az iPadjén, elkezdtem felfigyelni néhány dologra.

Gepetto és én:


-    Mindketten egy Valódi Kisfiúra vágyunk. Mert egy előre betanult és megsúgott, mű „szeretlekanya”     soha nem olyan kielégítő, mint hogyha szívből jövő, kéretlen és váratlan lenne.


-    Minden este imádkozunk. Nem, én nem kívánok semmit a csillagoktól. Nem esedezek egy Disney     által kitalált Kék tündérhez. Valódi Istenhez imádkozok, aki lát és hall engem. Habár előfordul, hogy felségjogát kihasználva olyan módon válaszol, ami nekem nem feltétlenül tetszik. Így van ez a testsúllyal és a kalóriákkal is: lehetek vele elégedetlen, kétségbe vonhatom, becsmérelhetem vagy akár meg is tagadhatom; a véleményem és a vágyaim – akármilyen szenvedélyesek is – nem befolyásolhatják a valóságot. Ha hiszem, ha nem, hogy létezik és akármilyen Istennek hiszem, Ő így is, úgy is Isten. Én viszont nem vagyok. Ahogy én érzek valami felől (legyen szó kalóriákról vagy a világ Megteremtőjéről), nem számít annyira, mint, hogy „Ez igaz? Tényleg így működik?” Mindössze egyikünknek lehetnek természetfeletti képességei. Nem tudom, Gepetto hogy van vele, de én még tanulom elfogadni ezt.


-    Kétségbeesetten szeretnénk, hogy a gyerekeink iskolába járjanak, hogy tanuljanak, hogy a maximumot hozzák ki magukból és, hogy jól érezzék magukat a többi gyerek között. Csak úgy, mint minden más szülő. Nekünk azonban sokkal-sokkal-sokkal keményebben meg kell dolgoznunk érte. És még akkor sem biztos, hogy a dolgok terv szerint alakulnak majd.


-    Oda visszük őket, ahol mi szeretnénk, hogy legyenek, és megmondjuk nekik, hogyan érezzék magukat. Minden teendőt megkezdünk, kontrollálunk, és két kezünkkel teljesítünk. De ó, mennyire szeretnénk, hogy maguk akaratából cselekedjenek!


-    Ami azt illeti – Hoppá! Vigyázz, mit kívánsz, mert könnyen visszájára fordulhat.

-    A fiaink nem ismerik az „idegenveszélyt” és nincsen biztonságtudatuk. A végletekig hiszékenyek és kiszolgáltatottak, a legkisebbek a legkisebbek közül. Állandó figyelmet igényelnek, egy éber felvigyázót, aki őrzi őket, mert hiányzik belőlük a lelkiismeret és az ösztön, ami figyelmeztet, hogy veszélyben vagy, vagy manipulálnak.


-    Akármit megtennének az édességért.


-    Szeretnénk, hogy barátkozzanak, és hogy tartozzanak valahová. Csak imádkozni tudunk érte, hogy jófajta barátságokat kötnek, nem pedig a rosszak áldozataivá válnak.


-    A fiainknak nincsenek korlátaik. Fel vannak mentve mindenféle társalgás, feszélyezettség és megfelelési kényszer alól. Jeremy például akkor énekel, és akkor pukizik, amikor csak akar. Ez aztán a szabadság!


-    Átszelnénk az egész világot, kihagynánk a reggelit, éheznénk, és készségesen meghalnánk valamiféle sötét, nedves helyen, hogy megmentsük a gyermekeinket. Ez Valaki Másra is emlékeztet. Milyen mély az Úr szeretete irántunk, nemde?


-    Hogyha ők rendben vannak, mi is rendben vagyunk. Minden más csak hab a tortán.


-    És említettem már – Ó, mennyire szeretném, ha játszana és beszélne velem!


-    Nem vártuk el, hogy az életünk tündérmese legyen (habár az Örök Élet számunkra biztosított). Mi csak tettük a dolgunkat: gyereket neveltünk, számlákat fizettünk, kerestük a kenyerünket. És mégis: mindkettőnk élete valahogy olyan történetté vált, amit érdemes elmesélni.

És ez még nem a vége.








fordította: Szombati Gréta (facebook: Gréta Szombati)
lektorálta: Samai Hedvig
fotó: pinterest.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Igeversek, mint erőforrások az imádkozáshoz (SNI-s gyermekek szülőinek)

Több évvel ezelőtt mindkét kisfiam több diagnózist is kapott, és azon kaptam magam, hogy szorongok és túl vagyok terhelve speciális nevelési igényű gyermekek édesanyjaként. Túlélő módban éltem és kétségbeesetten vágytam Istenre. Imádkoztam és könyörögtem, hogy múljon el a szorongásom, hogy a gyermekeim meggyógyuljanak vagy csodás haladást érjenek el, és hogy a házasságom megerősítést nyerjen a küzdelmek közepette. Úgy tűnt, egy kétségbeesett imádságom sem talál meghallgatásra. Isten távolabbinak tűnt, amikor a legnagyobb szükségem volt Rá, és azt vettem észre, hogy azt kérdezem, talán túl gyenge a hitem, Isten meghallgat-e, Isten jó-e, vagy, ami a legijesztőbb, Isten egyáltalán létezik-e. Eközben a hitbeli krízis közben történt, hogy részt vettem egy női Bibliakörön. Az igazat megvallva nem emlékszem, hogy miről szólt az alkalom, vagy egyáltalán melyik könyvet tanulmányoztuk. Az egyetlen dolog, amire emlékszem az, hogy amikor a csoportvezető megkérdezte, kinek lenne imakérése, én úgy d

Remény, ha fáj

Oh, a gondtalan gyermekkor − megtalálni az örömöt az apró dolgokban, élénk fantáziával, és boldogan, mint aki még nincs tudatában e világ veszélyeinek és félelmeinek. De minket is arra hívtak el, hogy gyermeki hitünk legyen, egyszerűen megpihenve és Jézusban bízva. Azonban, ha őszinte akarok lenni, voltak időszakok, amikor küzdenem kellett e szó fájdalmas valóságától való megkeményedés ellen. Ahelyett, hogy boldogan tudatában lennék a körülöttünk lévő káosznak, meg kellett küzdjek azzal a valósággal, hogy ez a világ hihetetlenül igazságtalan és aránytalan. Még hívőként is nehéz megérteni, miért tűnik néhány keresztény élete egyszerűnek, kényelmesnek, könnyűnek, miközben másoké úgy tűnik, hogy a földi poklot élik át. Bármennyire is igyekszem elnyomni ezeket a zavaros érzéseket, választ követelnek. Arra kényszerítenek, hogy nehéz kérdéseket tegyek fel. Ha Isten az Úr minden felett, és minden gyermekét egyenlően szereti, miért engedi, hogy egyesek élete kényelemmel teli legyen, míg mások

Szelektív mutizmus: 4 mód gyermeked felemelésére

Mit tegyél, mikor a gyermeked szelektív mutista? A szelektív mutizmus rejtélyes jelenség a nagyközönség és számos szülő előtt is. Vendégbloggerünk, Lisa Pelissier a lányával folytatott interjúban rávilágít erre az állapotra, és elmagyaráz 4 módot , mellyel támogatni tudja őt. 3 éves volt, amikor abbahagyta a beszédet. Először csak felnőttek előtt. Nincs ebben semmi szokatlan -gondoltam én- hiszen egy hároméves félénk a felnőttek előtt. De aztán nem akart beszélgetni a nagymamájával, azzal, akivel szoros kapcsolatban állt. Zavarba ejtő volt, de még csak 3 éves volt. Mindenki azt mondta, hogy majd kinövi. Sok gyermek átmegy ezeken a fázisokon, amikor nem beszélnek, különösen az óvodások. Mire öt éves lett, már nem beszélt a családon kívüli gyermekekkel sem. 6 éves korára már nem beszélt az unokatestvéreivel sem. 7 éves korára az emberek listája egyre szűkült, és azt is elutasította, hogy hangosan beszéljen hozzám, az anyjához, társaságban. Mi tudtuk, hogy ez nem csupán egy fázis. A fázis