Ugrás a fő tartalomra

Hogyan használjuk a Szentírást, ha vihar dúl a szívünkben?


2020 sokunk számára traumatikus év volt-egy olyan év, amikor a tervek széthullottak, a biztos bizonytalanná vált, és sokan új szerepkörökbe léptünk át, amelyekre nem számítottunk és nem is akartunk. A bizonytalansággal és az átmenetekkel együtt a stressz, a zavartság és a szorongás is érződött. És számunkra, akik sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelünk, valószínűleg felerősödtek ezek az érzések. Mivel olyan sok erőfeszítésen és tervezésen mennek keresztül azok a rutinok és struktúrák, amelyek lehetővé teszik gyermekeink és családjaink megfelelő működését, ezeknek a dolgoknak a szétesését látva szintén katasztrofálisan érezhettük magunkat.

Szóval, hogyan tudjuk visszaszerezni a támaszunkat speciális igényű gyerekek szüleiként, hogy megújult erővel és békével tudjunk tovább haladni a világosság felé? Amikor felteszem magamnak ezt a kérdést, eszembe jut egy olyan korszak az életemben, amikor kétségbeesettnek éreztem az irány és a cél világosságát. Ez egy olyan időszak volt, amikor a korábban működött dolgok már nem működtek; a dolgok, a szerepek és a felelősségek váltakoztak, és tudtam, hogy segítségre van szükségem az alkalmazkodáshoz.

Miután sokáig kerestem a válaszokat, az Úr egy olyan Szentírási Igéhez irányított, amelyet egész keresztény életemben ismertem-egy olyan Biblia vershez, amelyet annyiszor automatikusan felidéztem, hogy ismertsége eltompította értelmét:


„Minden utadon ismerd fel Őt, és Ő egyenesbe hozza utadat.” Példabeszédek 3: 6


Annak ellenére, hogy ismertem a Szentírást, a fejemben katalogizáltam, mint kiegészítést a gyakran idézett előző vershez: „Bízz teljes szívvel az Úrban és ne támaszkodj a saját megértésedre...” Ennek eredményeként még soha nem szántam időt arra, hogy fontolóra vegyem ennek jelentését. Tehát először, amikor az Úr emlékezetembe idézte (6. vers), úgy döntöttem, hogy közelebbről megvizsgálom, hogy mit mond a Szentírás ezen része a helyzetemről. Ezt tanultam:

1- Az itt használt „felismerés” (héber Yada szó) jelentése a bensőséges ismeret, észlelés, megértés, megkülönböztetés és tájékoztatás. Jelzi az ember kapcsolatát az igaz Istennel; azt jelenti, hogy elismerjük Isten szentségét. Habár néha kísértésbe esünk, hogy más módon ismerjük el Istent - tudod, amikor lelkünkben meghajlunk Isten irányába, miközben a saját dolgainkat végezzük - ezzel felismerjük Isten jogát, hogy közelről részt vegyen életünkben, testközelből, magunkhoz hívva és személyesen.

2-A Szentírás arra buzdít bennünket, hogy „minden utunkban” tartsuk ezt a hozzáállást Istennel kapcsolatban (héber Derek szó). Életünk minden menetében, minden cselekedetünkben és magatartásunkban, minden körülmények között, minden úton és utunkon, bármi is legyen az életünk kimenetele, fel kell ismernünk Isten szentségét. Szabad utat kell adnunk Istennek MINDEN utunkon.

3-És amikor így teszünk, Ő megígéri, hogy „egyengeti” (héberül Yasar) útjainkat. Egyenletessé teszi útjainkat (nem göröngyösek, nem egyenetlenek vagy kátyúkkal tarkítottak), világossá teszi őket (számomra egyértelműnek tűnik), egyenesbe hozza és jogossá teszi őket, jóváhagyja, kedvessé teszi (számára és számunkra is).



4-Fontos, hogy a Szentírásban „utaknak” lefordított szót (héberül Orah) átvitt értelemben használjuk annak a valóságnak a jelölésére, hogy létezhet helyes választás, amely igazsághoz vezet, vagy helytelen választás, amely gonoszsághoz vezet. („Van egy út, amely helyesnek tűnik az ember számára, de ennek vége a halál útja.” Példabeszédek 14:12). Ha Istent megfelelően ismerjük fel, akkor segít nekünk a helyes választásban. Az életre vezető utakra irányít minket, és távol tart a halálhoz vezető utaktól. Ismeri a velünk kapcsolatos terveit, olyan tervek, amelyeket nem tud meghiúsítani járvány vagy társadalmi nyugtalanság-, és a tervei felé vezető utakra irányít bennünket.

Tehát hol hagyott el engem a Példabeszédek 3: 6-nak ez a mélyebb értelmezése? Nos, ahogy Isten tette velem a múltban, egy egyszerű, ismerős Szentírást használt, hogy visszaállítsa a figyelmem Őrá. Helyes irányba terelt engem, hogy újra el tudjam kötelezni magam amellett, amit ez az 5 szó mond: teljes szívemből bízni az Úrban, még akkor is, és főleg akkor, amikor vihar dúl a szívemben.

Nincs itt semmi új, igaz? Istenre figyelve, bízni benne, hogy az Úr vezet és irányít minket - mindezt ismertem. Oly alapvető dolog, és mégis, anélkül, hogy észrevettem volna, hagytam, hogy a figyelmem elsodródjon tőle a körülöttem lévő körülményekre és a bennem lévő zűrzavarra. De szerencsére Isten ott volt, hogy újra visszairányítsa a figyelmemet Őrá.

Ő most itt van, hogy ugyanúgy cselekedjen..ismét:


-    Azért van itt, hogy emlékeztessen engem - és titeket - arra, hogy a velünk kapcsolatos terveit és céljait nem változtatja vagy akadályozta meg az a felfordulás, amelyet látunk vagy átélünk.


-    Ő, aki már a kezdetektől ismeri a végét, nem érzi túlterheltnek vagy bizonytalannak magát abban, hogy mi fog következni vagy mit kell majd tennie.


-    Még mindig Ő az, akinek minden bölcsessége megvan, és meg fogja adni nekünk, csak kérnünk kell.


-    Még mindig Ő az, akinek a hatalma nagyobb, mint maga a félelem.


-    Még mindig Ő az, aki erősít és segít nekünk azzal, hogy MINDIG velünk van.

Úgy döntöttem, hogy zavartságomat és csalódottságomat az Ő igazságára és biztonságára cserélem. Az általam érzett nyugtalanságon keresztül ismét emlékeztetett arra, hogy újra felé fordítsam a figyelmemet. Tehát ezt csinálom... ismét.

Könnyű lesz? Nem.


Vajon újra emlékeztetnie kell majd engem? Valószínűleg. Köszönöm Uram Neked előre, ha így fogsz cselekedni.

De ma azt VÁLASZTom, hogy Őrá figyeljek.

Csatlakozol hozzám?









Sandy, aki New Jersey-ben él, Terry felesége és 3 fiatal felnőtt gyermek anyja. Húsz évvel ezelőtt, miután fiánál többszörös fogyatékosságot diagnosztizáltak, Sandy szintén teljes munkaidős gondozója és jogi védője lett.


Sandy tapasztalata alapján tudja, hogy a különleges szükségletek vagy fogyatékosságok világában való élet hogyan vezethet egyeseket arra, hogy a „fogyatékos élet” gondolkodásmódot alkalmazzák: olyan gondolkodásmódot, amely a korlátokra összpontosít, és kevesebb élettel, kevesebb örömmel, kevesebb kiteljesedéssel számol. Minősített szakmai edzőként szenvedélye az, hogy más speciális igényű gyermeket nevelő szülőket rávezessen arra, hogy a céltudatos, örömmel töltött életet válasszák; és arra késztessék családjukat, hogy ugyanezt tegyék.


Sandy-ről, munkájáról és blogjáról többet megtudhat a www.UNDisabledLIVES.org oldalon.

https://www.keyministry.org/specialneedsparenting/2021/1/27/how-god-used-a-familiar-scripture-to-refocus-my-struggling-heart?fbclid=IwAR0SWJqgzemAtX4XjOH1csA9FpBDxISjKG2otbzY9u6jUpCadP2G2YuLDKY


Fordította: Némethné Papp Anita
Lektorálta : Samai HedvigFotó:Joel Muniz on Unsplash.com.
fotó: Joel Muniz on Unsplash.com.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Igeversek, mint erőforrások az imádkozáshoz (SNI-s gyermekek szülőinek)

Több évvel ezelőtt mindkét kisfiam több diagnózist is kapott, és azon kaptam magam, hogy szorongok és túl vagyok terhelve speciális nevelési igényű gyermekek édesanyjaként. Túlélő módban éltem és kétségbeesetten vágytam Istenre. Imádkoztam és könyörögtem, hogy múljon el a szorongásom, hogy a gyermekeim meggyógyuljanak vagy csodás haladást érjenek el, és hogy a házasságom megerősítést nyerjen a küzdelmek közepette. Úgy tűnt, egy kétségbeesett imádságom sem talál meghallgatásra. Isten távolabbinak tűnt, amikor a legnagyobb szükségem volt Rá, és azt vettem észre, hogy azt kérdezem, talán túl gyenge a hitem, Isten meghallgat-e, Isten jó-e, vagy, ami a legijesztőbb, Isten egyáltalán létezik-e. Eközben a hitbeli krízis közben történt, hogy részt vettem egy női Bibliakörön. Az igazat megvallva nem emlékszem, hogy miről szólt az alkalom, vagy egyáltalán melyik könyvet tanulmányoztuk. Az egyetlen dolog, amire emlékszem az, hogy amikor a csoportvezető megkérdezte, kinek lenne imakérése, én úgy d

Remény, ha fáj

Oh, a gondtalan gyermekkor − megtalálni az örömöt az apró dolgokban, élénk fantáziával, és boldogan, mint aki még nincs tudatában e világ veszélyeinek és félelmeinek. De minket is arra hívtak el, hogy gyermeki hitünk legyen, egyszerűen megpihenve és Jézusban bízva. Azonban, ha őszinte akarok lenni, voltak időszakok, amikor küzdenem kellett e szó fájdalmas valóságától való megkeményedés ellen. Ahelyett, hogy boldogan tudatában lennék a körülöttünk lévő káosznak, meg kellett küzdjek azzal a valósággal, hogy ez a világ hihetetlenül igazságtalan és aránytalan. Még hívőként is nehéz megérteni, miért tűnik néhány keresztény élete egyszerűnek, kényelmesnek, könnyűnek, miközben másoké úgy tűnik, hogy a földi poklot élik át. Bármennyire is igyekszem elnyomni ezeket a zavaros érzéseket, választ követelnek. Arra kényszerítenek, hogy nehéz kérdéseket tegyek fel. Ha Isten az Úr minden felett, és minden gyermekét egyenlően szereti, miért engedi, hogy egyesek élete kényelemmel teli legyen, míg mások

Szelektív mutizmus: 4 mód gyermeked felemelésére

Mit tegyél, mikor a gyermeked szelektív mutista? A szelektív mutizmus rejtélyes jelenség a nagyközönség és számos szülő előtt is. Vendégbloggerünk, Lisa Pelissier a lányával folytatott interjúban rávilágít erre az állapotra, és elmagyaráz 4 módot , mellyel támogatni tudja őt. 3 éves volt, amikor abbahagyta a beszédet. Először csak felnőttek előtt. Nincs ebben semmi szokatlan -gondoltam én- hiszen egy hároméves félénk a felnőttek előtt. De aztán nem akart beszélgetni a nagymamájával, azzal, akivel szoros kapcsolatban állt. Zavarba ejtő volt, de még csak 3 éves volt. Mindenki azt mondta, hogy majd kinövi. Sok gyermek átmegy ezeken a fázisokon, amikor nem beszélnek, különösen az óvodások. Mire öt éves lett, már nem beszélt a családon kívüli gyermekekkel sem. 6 éves korára már nem beszélt az unokatestvéreivel sem. 7 éves korára az emberek listája egyre szűkült, és azt is elutasította, hogy hangosan beszéljen hozzám, az anyjához, társaságban. Mi tudtuk, hogy ez nem csupán egy fázis. A fázis