Ugrás a fő tartalomra

NE HAGYD, HOGY A KESERŰSÉG GYŐZZÖN

Hátul álltam a templomban a lelkésszel, ahogy üdvözöltük azokat, akik engem jöttek meghallgatni. Egyikük bejött és azt mondta: „Még mindig küzdök azzal, hogy nem tudok megbocsátani, Lelkész úr. Nem tudok túllépni azon, ami történt.” Aztán még valaki megosztotta velünk a történetét: „Nem igazságos, amit átéltünk, ahogy én és a testvérem felnőttünk. Sanyarú sorsunk volt.” Hálás voltam az őszinteségükért, de nem tudtam nem sajnálni őket, ahogy ragaszkodtak az évekkel korábbi sérelmeikhez. Naomira emlékeztet Ruth könyvéből, aki szintén óriási csalódásokat élt át. Férje és két fia meghalt, amikor az otthonuktól távol éltek. Veszteségekkel tért vissza Betlehembe.

Ruth 1, 19-22. 

Együtt, ketten mentek tehát tovább, amíg Betlehembe nem értek. Amikor Betlehembe értek, az egész város felbolydult miattuk, és az asszonyok azt kérdezgették: Csakugyan Naomi ez? Ő azonban azt mondta nekik: Ne hívjatok engem Naominak, hívjatok inkább Márának, mert nagyon megkeserítette sorsomat a Mindenható. Egész családommal mentem el, és kifosztottan hozott vissza az Úr. Miért hívnátok engem Naominak, hiszen megalázott engem az Úr és bajba döntött a Mindenható. 

Így tért vissza Naomi, és vele együtt jött menye, a móábi Ruth is Móáb mezejéről. Éppen az árpaaratás kezdetén érkeztek meg Betlehembe. 

Naomi azt mondta, hogy kifosztott, de tényleg az volt? Nem. Ott volt neki Ruth. És Ruthtal megvolt mindene, amire csak szüksége lehetett. 

NÉHA A SPECIÁLIS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK SZÜLEI ANNYIRA KONCENTRÁLNAK ARRA, AMIT ELVESZTETTEK, HOGY NEM LÁTJÁK MINDAZT, AMIT KAPTAK. 

Az igaz, hogy a speciális nevelési igényűek szülei nem olyan életet élnek, amilyet szerettek volna. A szüleim nem számítottak rá, hogy azt hallják: „A lányának Down-szindrómája van.”, a testvérem születésekor, 1977-ben. Nem számítottam rá, hogy tíz évvel ezelőtt azt fogom hallani: „A fia autista.” És van, amikor üresnek érezzük magunkat. Akár csak Naomi, mi is hihetjük azt, hogy Isten megkeserítette a sorsunkat. De ez vajon igaz? Ahogy gyakran emlékeztetem a tinédzser fiamat: „Az érzések nem tények.” 

Normális, ha elszomorít, hogy valamit diagnosztizáltak egy szerettünknél. Természetes, hogy bánatos időszakon megyünk át, ha a gyermekünk nem éri el azokat a mérföldköveket, amiket az átlagos kortársai. De át lehet jutni a bánat lépcsőin és meg lehet találni újra a reményt. Nem kell beleragadnunk a bánatba. Nem kell ragaszkodnunk a régi sebekhez és felélmekhez. 

Ahogy Tim Keller írja: „A szenvedés elviselhetetlen, ha nem vagyunk biztosak benne, hogy Isten örökké velünk van.” És ebben biztosak lehetünk! Imádkozhatunk és kérhetjük Istent, hogy emlékeztessen irántunk való szeretetére és törődésére. Tanulhatunk más speciális nevelési igényű gyermekek szüleitől, akik megtalálták a reményt és örömmel élnek. Ahogy olvassuk Isten szavában: 





De az Úrhoz kiáltottak 

nyomorúságukban, 

és ő kiszabadította őket 

szorult helyzetükből. 

Lecsendesítette a forgószelet, 

elcsitultak a hullámok. 

Örültek, amikor azok elsimultak 

és a kívánt kikötőbe vezette őket. 

Zsolt 107, 28-30. 

Barátaim, kiáltsatok Hozzá a bajban! Őt kérjétek, hogy levegye rólatok a terhet, amit nem kell cipelnetek. Örüljetek Őbenne! Pihenjetek meg Őbenne! Van célja és terve veletek, ami magába foglalja a kihívásokat, amikkel szembenéztetek, hogy másokat is az általatok megtalált remény felé irányíthassatok. Ne hagyjátok, hogy a keserűség győzzön. 







Forrás: Key Ministry, Sandra Peoples: Special Needs Parent Don't Let Bitterness Win, 
https://www.keyministry.org/specialneedsparenting/2020/3/2/special-needs-parent-dont-let-bitterness-win
fordította:  Jenei Dániel   lektorálta: Hajdú Andrea

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Igeversek, mint erőforrások az imádkozáshoz (SNI-s gyermekek szülőinek)

Több évvel ezelőtt mindkét kisfiam több diagnózist is kapott, és azon kaptam magam, hogy szorongok és túl vagyok terhelve speciális nevelési igényű gyermekek édesanyjaként. Túlélő módban éltem és kétségbeesetten vágytam Istenre. Imádkoztam és könyörögtem, hogy múljon el a szorongásom, hogy a gyermekeim meggyógyuljanak vagy csodás haladást érjenek el, és hogy a házasságom megerősítést nyerjen a küzdelmek közepette. Úgy tűnt, egy kétségbeesett imádságom sem talál meghallgatásra. Isten távolabbinak tűnt, amikor a legnagyobb szükségem volt Rá, és azt vettem észre, hogy azt kérdezem, talán túl gyenge a hitem, Isten meghallgat-e, Isten jó-e, vagy, ami a legijesztőbb, Isten egyáltalán létezik-e. Eközben a hitbeli krízis közben történt, hogy részt vettem egy női Bibliakörön. Az igazat megvallva nem emlékszem, hogy miről szólt az alkalom, vagy egyáltalán melyik könyvet tanulmányoztuk. Az egyetlen dolog, amire emlékszem az, hogy amikor a csoportvezető megkérdezte, kinek lenne imakérése, én úgy d

Remény, ha fáj

Oh, a gondtalan gyermekkor − megtalálni az örömöt az apró dolgokban, élénk fantáziával, és boldogan, mint aki még nincs tudatában e világ veszélyeinek és félelmeinek. De minket is arra hívtak el, hogy gyermeki hitünk legyen, egyszerűen megpihenve és Jézusban bízva. Azonban, ha őszinte akarok lenni, voltak időszakok, amikor küzdenem kellett e szó fájdalmas valóságától való megkeményedés ellen. Ahelyett, hogy boldogan tudatában lennék a körülöttünk lévő káosznak, meg kellett küzdjek azzal a valósággal, hogy ez a világ hihetetlenül igazságtalan és aránytalan. Még hívőként is nehéz megérteni, miért tűnik néhány keresztény élete egyszerűnek, kényelmesnek, könnyűnek, miközben másoké úgy tűnik, hogy a földi poklot élik át. Bármennyire is igyekszem elnyomni ezeket a zavaros érzéseket, választ követelnek. Arra kényszerítenek, hogy nehéz kérdéseket tegyek fel. Ha Isten az Úr minden felett, és minden gyermekét egyenlően szereti, miért engedi, hogy egyesek élete kényelemmel teli legyen, míg mások

Szelektív mutizmus: 4 mód gyermeked felemelésére

Mit tegyél, mikor a gyermeked szelektív mutista? A szelektív mutizmus rejtélyes jelenség a nagyközönség és számos szülő előtt is. Vendégbloggerünk, Lisa Pelissier a lányával folytatott interjúban rávilágít erre az állapotra, és elmagyaráz 4 módot , mellyel támogatni tudja őt. 3 éves volt, amikor abbahagyta a beszédet. Először csak felnőttek előtt. Nincs ebben semmi szokatlan -gondoltam én- hiszen egy hároméves félénk a felnőttek előtt. De aztán nem akart beszélgetni a nagymamájával, azzal, akivel szoros kapcsolatban állt. Zavarba ejtő volt, de még csak 3 éves volt. Mindenki azt mondta, hogy majd kinövi. Sok gyermek átmegy ezeken a fázisokon, amikor nem beszélnek, különösen az óvodások. Mire öt éves lett, már nem beszélt a családon kívüli gyermekekkel sem. 6 éves korára már nem beszélt az unokatestvéreivel sem. 7 éves korára az emberek listája egyre szűkült, és azt is elutasította, hogy hangosan beszéljen hozzám, az anyjához, társaságban. Mi tudtuk, hogy ez nem csupán egy fázis. A fázis