Ugrás a fő tartalomra

7 napos Bibliatanulmány - Remény a fájdalomban - 7. nap: Amikor Isten nem tűnik jónak

Korintusiaknak írt II. levél, 5. fejezet

6Tehát mindenkor bizakodunk, és tudjuk, hogy amíg a testben lakunk, távol lakunk az Úrtól; 7mert hitben járunk, nem látásban.


Egy igazi nyaralásra már kétségbeesetten szükségem volt. Valóban pihennem, lazítanom és gyógyulnom kellett. Elértük az úticélunkat, hálás voltam, hogy sikerült egészségesen megtenni az utat, és megérkeztünk a nyaralásunk helyszínére. Megköszöntem Istennek a jóságát és megkönnyebbülten vettem egy nagy levegőt! 

A rákövetkező reggel a lányom borzalmasan betegen ébredt. Két nappal később én is ágynak estem. 

Mérges voltam és össze voltam zavarodva, hogy Isten miért engedi mindezt. Nem törődött velünk? 

Életünk során mindannyian szembe fogunk nézni ilyen pillanatokkal, amikoris minden, amit látunk azt sugallja, Isten nem jó hozzánk. Ezekben a percekben, akár tudatosítjuk, akár nem, megkérdezzük magunktól: „Az alapján hisszük, hogy Isten jó, amit látunk vagy aszerint hisszük, hogy Isten jó, aki ő valójában?” 

Ahogy ott feküdtem a kanapén a nyaralás alatt – miközben a családom a tengerparton remekül érezte magát −, nyomorultul éreztem magam. 

Két választásom volt. Élhetek az alapján, amit látok és az értetlenségből fakadóan átadhatom magam az Úr ellen táplált düh gomolygó forrásának, vagy élhetek a hitem szerint, emlékeztetve magamat, hogy Isten útjai magasabb rendűek a sajátjaimnál, és az Úr megbízható és jó, még akkor is, ha az adott pillanatban nem látom értelmét a körülöttem zajló eseményeknek. 

Barátom, az élet tele van olyan körülményekkel, melyek miatt megkérdőjelezzük, vagy éppenséggel megtagadjuk Isten jóságát, ha aszerint élünk, amit látunk ahelyett, hogy aszerint élnénk, amit hiszünk, amit Isten ígért nekünk. Nap mint nap szembe kell nézzünk a választással. Választhatjuk azt, hogy annak hiszünk, amit látunk, és ez alapján meghatározhatjuk, mi jó nekünk, és bosszankodhatunk Isten miatt, kétségbe vonhatjuk a jóságát. Vagy élhetünk a Megváltóba fektetett hitünk szerint, hagyhatjuk neki, hogy eldöntse, mi a jó a számunkra, még akkor is, ha ezzel próbára teszi a hitünket, hisz a látható és érezhető dolgok helyett mégis a belé vetett bizalmat választjuk. 

Ezért a kétségeinkkel és a gyengeségeinkkel menjünk Krisztushoz és kérjük őt, adjon elegendő hitet ahhoz, hogy eltekintsünk attól, amit közvetlenül magunk előtt látunk és emeljük a tekintetünket ismét a keresztre – mert a mennyei Atyánk irántunk tanúsított mérhetetlen és nem megérdemelt jóságára és hűségére biztosítékot és bizalmat csakis ott találunk. Jó az Isten? Igen. Az életét adta érted, értetek.








Forrás: Kristen Wetherell and Sarah Walton’s new book, “Hope When It Hurts 7 Day
Eredeti hely: https://www.bible.com/hu/reading-plans/3458-hope-when-it-hurts/day/7
used with permission
Fordította: Zrufkó-Pesthy Fruzsina
Lektorálta: Samai Hedvig

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Igeversek, mint erőforrások az imádkozáshoz (SNI-s gyermekek szülőinek)

Több évvel ezelőtt mindkét kisfiam több diagnózist is kapott, és azon kaptam magam, hogy szorongok és túl vagyok terhelve speciális nevelési igényű gyermekek édesanyjaként. Túlélő módban éltem és kétségbeesetten vágytam Istenre. Imádkoztam és könyörögtem, hogy múljon el a szorongásom, hogy a gyermekeim meggyógyuljanak vagy csodás haladást érjenek el, és hogy a házasságom megerősítést nyerjen a küzdelmek közepette. Úgy tűnt, egy kétségbeesett imádságom sem talál meghallgatásra. Isten távolabbinak tűnt, amikor a legnagyobb szükségem volt Rá, és azt vettem észre, hogy azt kérdezem, talán túl gyenge a hitem, Isten meghallgat-e, Isten jó-e, vagy, ami a legijesztőbb, Isten egyáltalán létezik-e. Eközben a hitbeli krízis közben történt, hogy részt vettem egy női Bibliakörön. Az igazat megvallva nem emlékszem, hogy miről szólt az alkalom, vagy egyáltalán melyik könyvet tanulmányoztuk. Az egyetlen dolog, amire emlékszem az, hogy amikor a csoportvezető megkérdezte, kinek lenne imakérése, én úgy d

Remény, ha fáj

Oh, a gondtalan gyermekkor − megtalálni az örömöt az apró dolgokban, élénk fantáziával, és boldogan, mint aki még nincs tudatában e világ veszélyeinek és félelmeinek. De minket is arra hívtak el, hogy gyermeki hitünk legyen, egyszerűen megpihenve és Jézusban bízva. Azonban, ha őszinte akarok lenni, voltak időszakok, amikor küzdenem kellett e szó fájdalmas valóságától való megkeményedés ellen. Ahelyett, hogy boldogan tudatában lennék a körülöttünk lévő káosznak, meg kellett küzdjek azzal a valósággal, hogy ez a világ hihetetlenül igazságtalan és aránytalan. Még hívőként is nehéz megérteni, miért tűnik néhány keresztény élete egyszerűnek, kényelmesnek, könnyűnek, miközben másoké úgy tűnik, hogy a földi poklot élik át. Bármennyire is igyekszem elnyomni ezeket a zavaros érzéseket, választ követelnek. Arra kényszerítenek, hogy nehéz kérdéseket tegyek fel. Ha Isten az Úr minden felett, és minden gyermekét egyenlően szereti, miért engedi, hogy egyesek élete kényelemmel teli legyen, míg mások

Szelektív mutizmus: 4 mód gyermeked felemelésére

Mit tegyél, mikor a gyermeked szelektív mutista? A szelektív mutizmus rejtélyes jelenség a nagyközönség és számos szülő előtt is. Vendégbloggerünk, Lisa Pelissier a lányával folytatott interjúban rávilágít erre az állapotra, és elmagyaráz 4 módot , mellyel támogatni tudja őt. 3 éves volt, amikor abbahagyta a beszédet. Először csak felnőttek előtt. Nincs ebben semmi szokatlan -gondoltam én- hiszen egy hároméves félénk a felnőttek előtt. De aztán nem akart beszélgetni a nagymamájával, azzal, akivel szoros kapcsolatban állt. Zavarba ejtő volt, de még csak 3 éves volt. Mindenki azt mondta, hogy majd kinövi. Sok gyermek átmegy ezeken a fázisokon, amikor nem beszélnek, különösen az óvodások. Mire öt éves lett, már nem beszélt a családon kívüli gyermekekkel sem. 6 éves korára már nem beszélt az unokatestvéreivel sem. 7 éves korára az emberek listája egyre szűkült, és azt is elutasította, hogy hangosan beszéljen hozzám, az anyjához, társaságban. Mi tudtuk, hogy ez nem csupán egy fázis. A fázis