Ugrás a fő tartalomra

Közérdekű közlemény: egy pillanat egy autista gyereket nevelő szülő életéből

Egy fiús úszásoktatáson. 
Jeremy hangosan üvölt tiltakozása jeléül, amiért az edző ahelyett, hogy hagyná, hogy a szokásos vízmentes káoszba torkolló rohangálását folytassa, inkább a követeléseit érvényesíti. 

Hirtelen egy ismeretlen, fekete bikinis, erősen napbarnított bőrű nő arca jelenik meg az enyém előtt. 

Ez gyerekkínzás – oktat ki és közli, hogy ha én vagyok a gyerek „igazi anyukája”, minden erőmmel azon kellene lennem, hogy ezt megakadályozzam. Összeszorított fogakkal bár, de türelmesen próbálom elmagyarázni neki, hogy a gyermekem autista, és épp egy okleveles, képzett gyógypedagógus tanítja, egy olyan szakember, aki nagyon jól ismeri a képességeit, hiszen már két éve rendszeresen foglalkozik vele. ÉS mindemellett évek óta tart úszásórákat különleges igényű gyerekeknek. 

Ha az ítélet-ostromban kijátszom az autista-kártyát, az mindig tűzszünethez vezet, most azonban megrökönyödötten tapasztalom, hogy Miss Hawaii Trópus NEM áll le?!. Döbbenten állok, miközben ő folytatja. 

"Drágám, én nem ítéllek el, komolyan. De a szeretet mindig jobb, mint az erőszak. Csak próbáld meg kicsit jobban szeretni őt… "

Megkérdezem, hogy autizmus szakértő-e, esetleg szülő (mert mindketten, az oktató is és én is azok vagyunk). 

Miss Napbarnított önelégülten válaszol: 

"Sok autisztikussal dolgoztam már." 

(Autisztikus? Ez komoly? Akkor legyenek onkologisztikusok és bipolaroidok is?) 


"És a szeretet mindig jobb, mint az erőszak…"– folytatja. 

Ezt most komolyan gondolja?! Ez valami kandi kamera?? 

(Jézusom segíts, hogy ne akadjak ki.) Próbálom megmagyarázni, de mindig közbevág, lekezelően és öntelten: 

"Ismétlem, drágám, én nem rosszindulatból mondom! "

Biztos, hogy a Szentlélek lépett közbe, hogy megakadályozza e két, egymástól teljesen független és hiábavaló monológ folytatását, mert a következő rövid és tömör mondat hagyta el a számat: 

"Nagyra értékelem az aggodalmát, de nincs szükségem tovább a törődésére. Ennek a beszélgetésnek vége. "

Magam sem tudom miért, de megfordultam (remélem, hogy véletlenül arcon csapta vastag, ázsiai típusú lófarkam). Hála Istennek távozott. 

Két perccel később, még mindig feldúltan füstölögve morfondíroztam az egész nem túl keresztényi vad verbális támadáson, és közben azt kívántam, bárcsak el tudtam volna engedni. Észrevettem egy halom női ruhát egy szék alatt. 

Nem a mienk. Rajtunk kívül nincs is itt senki. Őrült kényszert éreztem arra, hogy bedobjam őket a medencébe, beletömködjem a szemetesbe vagy egyszerűen csak darabokra tépjem a fogammal. Ellenállhatatlan vágyat éreztem rá. 

Azonban 

1) Lehet, hogy nem is az övé. 

2) Jézus követőjeként rettenetesen bosszantó tud lenni, ha bűnt akarok elkövetni. Elvakultan. Egyszerűen nagyon-nagyon szeretném. Ahogy most is. 

Hirtelen jobban átláttam annak a hatalmas kísértésnek az erejét, amit Dávid király érezhetett, amikor váratlanul belebotlott ellenségébe, a gyanútlan Saulba, miközben az épp könnyített magán egy barlangban. 

Tíz igencsak kínteljes perccel később egy kattintással lefotóztam a ruharakást (ahelyett, hogy felszabdaltam volna őket). Összetereltem a gyerekeimet és elvonultunk. 

Közben egy mentőimát mormoltam magamban: 

Megadás+Engedelmesség+Alázat=Méltóság. 
Ne úgy legyen, ahogy én akarom, hanem ahogy Te. Csak érted, Jézus. Csak Teérted… 

Ha a megvetett nő haragja nem a pokol haragja, akkor valódi erő az azt irányító erő. Legyőzettettem. De most már több vagyok, mint hódító. 

Győztem. Győzök. KÉTSZER IS. 







Forrás: Diane Dokko Kim  Public Service Announcement: An Autism Parenting Moment Jan 7, 2013
Fordította: Timkó Tímea Lektorálta: Samai Hedvig
Fotó: pinterest.com





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Igeversek, mint erőforrások az imádkozáshoz (SNI-s gyermekek szülőinek)

Több évvel ezelőtt mindkét kisfiam több diagnózist is kapott, és azon kaptam magam, hogy szorongok és túl vagyok terhelve speciális nevelési igényű gyermekek édesanyjaként. Túlélő módban éltem és kétségbeesetten vágytam Istenre. Imádkoztam és könyörögtem, hogy múljon el a szorongásom, hogy a gyermekeim meggyógyuljanak vagy csodás haladást érjenek el, és hogy a házasságom megerősítést nyerjen a küzdelmek közepette. Úgy tűnt, egy kétségbeesett imádságom sem talál meghallgatásra. Isten távolabbinak tűnt, amikor a legnagyobb szükségem volt Rá, és azt vettem észre, hogy azt kérdezem, talán túl gyenge a hitem, Isten meghallgat-e, Isten jó-e, vagy, ami a legijesztőbb, Isten egyáltalán létezik-e. Eközben a hitbeli krízis közben történt, hogy részt vettem egy női Bibliakörön. Az igazat megvallva nem emlékszem, hogy miről szólt az alkalom, vagy egyáltalán melyik könyvet tanulmányoztuk. Az egyetlen dolog, amire emlékszem az, hogy amikor a csoportvezető megkérdezte, kinek lenne imakérése, én úgy d

Remény, ha fáj

Oh, a gondtalan gyermekkor − megtalálni az örömöt az apró dolgokban, élénk fantáziával, és boldogan, mint aki még nincs tudatában e világ veszélyeinek és félelmeinek. De minket is arra hívtak el, hogy gyermeki hitünk legyen, egyszerűen megpihenve és Jézusban bízva. Azonban, ha őszinte akarok lenni, voltak időszakok, amikor küzdenem kellett e szó fájdalmas valóságától való megkeményedés ellen. Ahelyett, hogy boldogan tudatában lennék a körülöttünk lévő káosznak, meg kellett küzdjek azzal a valósággal, hogy ez a világ hihetetlenül igazságtalan és aránytalan. Még hívőként is nehéz megérteni, miért tűnik néhány keresztény élete egyszerűnek, kényelmesnek, könnyűnek, miközben másoké úgy tűnik, hogy a földi poklot élik át. Bármennyire is igyekszem elnyomni ezeket a zavaros érzéseket, választ követelnek. Arra kényszerítenek, hogy nehéz kérdéseket tegyek fel. Ha Isten az Úr minden felett, és minden gyermekét egyenlően szereti, miért engedi, hogy egyesek élete kényelemmel teli legyen, míg mások

Szelektív mutizmus: 4 mód gyermeked felemelésére

Mit tegyél, mikor a gyermeked szelektív mutista? A szelektív mutizmus rejtélyes jelenség a nagyközönség és számos szülő előtt is. Vendégbloggerünk, Lisa Pelissier a lányával folytatott interjúban rávilágít erre az állapotra, és elmagyaráz 4 módot , mellyel támogatni tudja őt. 3 éves volt, amikor abbahagyta a beszédet. Először csak felnőttek előtt. Nincs ebben semmi szokatlan -gondoltam én- hiszen egy hároméves félénk a felnőttek előtt. De aztán nem akart beszélgetni a nagymamájával, azzal, akivel szoros kapcsolatban állt. Zavarba ejtő volt, de még csak 3 éves volt. Mindenki azt mondta, hogy majd kinövi. Sok gyermek átmegy ezeken a fázisokon, amikor nem beszélnek, különösen az óvodások. Mire öt éves lett, már nem beszélt a családon kívüli gyermekekkel sem. 6 éves korára már nem beszélt az unokatestvéreivel sem. 7 éves korára az emberek listája egyre szűkült, és azt is elutasította, hogy hangosan beszéljen hozzám, az anyjához, társaságban. Mi tudtuk, hogy ez nem csupán egy fázis. A fázis