Ugrás a fő tartalomra

Miért nem hozod ezt helyre? Miért engedi Isten, hogy ez történjen?

 „Miért hagyod, hogy ez történjen?”

2005-ben már egy éve éltünk együtt az autizmus diagnózisával. A 3 éves Jeremy elmerült a heti több,

mint 40 órás intenzív terápiában. Az új életvitel nem hagyott időt szundikálásra, ráérős

kirándulásokra a parkban, és semmilyen más alapvető kisgyermekes tevékenységre.

A terápia része volt egy szigorúan szabályozott diéta és valamilyen orvosi iszap legyűrése minden

harmadik órában. Hirtelen minden előjel nélkül eltűnt Jeremy összes kedvenc étele. Nem

magyaráztam el, miért dobom ki a szeretett Goldfish és Cheerios rágcsálnivalóit és a jégkrémet. Hogy

tudná egy óvodás felfogni a glutén és kazein-fehérje potenciális romboló hatását egy sérült gyomor-

emésztési rendszerére nézve? Elég volt, ha én tudtam.

Ekkortájt lábadoztam a második késői vetélésem miatt végrehajtott műtét után. Gyermeket

szerettünk volna, részben azért, hogy legyen valaki, aki gondoskodik Jeremyről, ha mi már nem

leszünk. De még ez sem alakult a terveink szerint.

Ahogy figyeltem az ülést a Vicodin ködébe roskadva, elmerengtem. „Fiam. Annyira sajnáljuk…”

Jó ajándékokat adni a gyermekeiteknek

Jeremy húsz perces ordító ellenállását követően a kezelőorvos rám tekintett. Hezitált, hogy

folytassuk-e vagy sem.

Abban az időben Jeremy figyelme két másodpercenként másra irányult. Míg a rendes kisgyermekek

bájosan játszottak és gügyögtek, az én gyermekem nem volt hajlandó hallgatni semmilyen utasításra.

Cirkált, körbe-körbe rohangált céltalanul, amíg neki nem ment egy játéknak, tárgynak, vagy

személynek. Viszont, semmilyen értelmes kapcsolatot nem létesített. Csapkodva és ugrálva élte az

életet, mint egy flippergolyó, tele hangokkal és dühvel, nem törődve semmivel.

Az én kis „Tasmán ördögöm”, akiről elhatároztam, hogy ez a kis drágaság fecsegni fog szavakat

formálva, szobatiszta lesz és a lehető legjobb lesz az Isten adta képességeihez képest.

„Miért nem TESZEL valamit?”


Ha Jeremy tudott volna beszélni, valószínűleg számon kérte volna rajtam, miért csak ülök ott, és hagyom, hogy a szakorvos kínozza.

„Miért engeded, hogy ez történjen? Miért nem teszel valamit? Nem érdekel? Miért nem ehetek,

játszhatok, szundizhatok és élhetek úgy, mint bármelyik más 3 éves? Ez nem igazság!”

De az édesanyjaként, csak én tudtam mennyire szeretem őt, és a legjobbat akarom neki. Azért

vetettem őt mindennek alá, mert iszonyatosan nagy szüksége lenne a jelenleginél magasabb szintre

fejlődni. Mindez az ő érdekét szolgálta, de hatalmas erőfeszítést igényelt – mindannyiunktól,- hogy

eljusson oda.


Akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál


Nem volt mód elmagyarázni neki bármit is. Főképp nem úgy, hogy egy verbálisan nem kommunikáló,

autista gyermek megértse. A felfogása túlságosan korlátozott volt. A gyermekemnek nem volt más

választása, mint bíznia bennem és VÉGIGCSINÁLNI.

Bizony, fiam. Más embereknek miért lehet egészséges gyermeke? Más nőknek miért jut könnyű,

komplikáció mentes várandósság? Más családoknak miért adatik meg a normális, könnyű élet? Miért

őröl fel minket a küzdelem olyan eredményekért, amelyeket más embereknek megerőltetés nélkül

elérnek? Miért engedi Isten, hogy ez történjen velünk? Talán nem érdekli Őt? Ez nem igazság!”

És ekkor hirtelen egy gondolat támadt a fejemben:

„Ha tehát ti gonosz létetekre tudtok jó ajándékokat adni gyermekeiteknek, mennyivel inkább ad jókat

a ti mennyei Atyátok azoknak, akik kérik tőle?”

-Máté 7:11

Ha ilyen nemes ambícióim vannak a fiamért, mennyivel grandiózusabb célja lehet az én Mennyei

Atyámnak énértem, melyeket nem fürkészhetek ki, s nem láthatok előre? Ha én ilyen hévvel tudom

szeretni a fiamat, az én Atyám is így szeret engem. Egy magasabb szintre jutást szán nekem is, legyen

az spirituális vagy bármi más.

„Szenvedjétek el a fenyítést, hiszen úgy bánik veletek az Isten, mint fiaival. Hát milyen fiú az, akit nem

fenyít az apja? Ha pedig fenyítés nélkül maradtok, amelyben mindenki részesül, fattyak vagytok, nem

pedig fiak. Azután: testi apáink fenyítettek minket, és tiszteletben tartottuk őket, nem kell-e sokkal

inkább engedelmeskednünk a lelkek Atyjának, hogy éljünk? Mert ők rövid ideig, a saját elgondolásuk

szerint fenyítettek, ő pedig javunkra teszi ezt, hogy szentségében részesüljünk. Pillanatnyilag ugyan

semmiféle fenyítés nem látszik örvendetesnek, hanem keservesnek, később azonban az igazság

békességes gyümölcsét hozza azoknak, akik megedződtek általa. Ezért tehát a lankadt kezeket és a

megroskadt térdeket erősítsétek meg, és egyenes ösvényen járjatok, hogy a sánta meg ne botoljon,

hanem inkább meggyógyuljon.”

-Zsid. 12,7-13

Pillanatnyilag ugyan semmiféle fenyítés nem látszik örvendetesnek, mintsem inkább keservesnek. De

a fenyítés nem minden esetben jelent büntetést. Jelenthet edzést. Ha én, aki bűnös és esendő

vagyok, kitartok a fiam edzése mellett az ő érdekében, az én Mennyei Atyám is edz engem, hogy

erősítse az én gyenge hitem és személyiségem.

Mert csak én tudom, mi a tervem veletek…”

Minden jó Szülőnek gyötrelmet okoz látni a gyermeke küzdelmét és szenvedését. A fájdalmunk

könnyei és a dühünk azonban nem találnak süket és könyörtelen fülekre. De egy Jó Szülő azt is tudja,

hogy a gyermekeknek növekedniük, érniük kell, és erőteljesen kell tolni őket azon az úton, ami a

bennük rejlő lehetőségek maximalizálásához vezet. Az Úr pontosan tudja, mikor engedje azt, amit

utál, annak érdekében, hogy megvalósuljon az, amit szeret.

Tisztán ismertem a terveimet a fiam számára. Tervek, amelyek megfeszítik, azért, hogy áldott legyen,

nem azért, hogy ártsak neki, hogy legyen reménye és jövője. Még ha nem is érti meg soha, és gyűlölni

fog érte, túlságosan is szeretem ahhoz, hogy ráhagyjam. Bíznia kell bennem.

Végül bólintottam a szakorvosnak. „Igen, folytassuk.”

És legyen meg a Te akaratod rajtam is.



                                        Egy újabb hosszú reggel a terápián. fotó:Jill Aguilar



Forrás: dianedokkokim.com / Oct 1, 2013 | Grief & Loss, Spiritual IEP for me

https://www.dianedokkokim.com/2013/10/01/why-wont-you-fix-this-why-does-god-let-this-

happen/

Fordította: Gubányi Gréta, lektorálta: Hajdu Andrea


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Igeversek, mint erőforrások az imádkozáshoz (SNI-s gyermekek szülőinek)

Több évvel ezelőtt mindkét kisfiam több diagnózist is kapott, és azon kaptam magam, hogy szorongok és túl vagyok terhelve speciális nevelési igényű gyermekek édesanyjaként. Túlélő módban éltem és kétségbeesetten vágytam Istenre. Imádkoztam és könyörögtem, hogy múljon el a szorongásom, hogy a gyermekeim meggyógyuljanak vagy csodás haladást érjenek el, és hogy a házasságom megerősítést nyerjen a küzdelmek közepette. Úgy tűnt, egy kétségbeesett imádságom sem talál meghallgatásra. Isten távolabbinak tűnt, amikor a legnagyobb szükségem volt Rá, és azt vettem észre, hogy azt kérdezem, talán túl gyenge a hitem, Isten meghallgat-e, Isten jó-e, vagy, ami a legijesztőbb, Isten egyáltalán létezik-e. Eközben a hitbeli krízis közben történt, hogy részt vettem egy női Bibliakörön. Az igazat megvallva nem emlékszem, hogy miről szólt az alkalom, vagy egyáltalán melyik könyvet tanulmányoztuk. Az egyetlen dolog, amire emlékszem az, hogy amikor a csoportvezető megkérdezte, kinek lenne imakérése, én úgy d

Remény, ha fáj

Oh, a gondtalan gyermekkor − megtalálni az örömöt az apró dolgokban, élénk fantáziával, és boldogan, mint aki még nincs tudatában e világ veszélyeinek és félelmeinek. De minket is arra hívtak el, hogy gyermeki hitünk legyen, egyszerűen megpihenve és Jézusban bízva. Azonban, ha őszinte akarok lenni, voltak időszakok, amikor küzdenem kellett e szó fájdalmas valóságától való megkeményedés ellen. Ahelyett, hogy boldogan tudatában lennék a körülöttünk lévő káosznak, meg kellett küzdjek azzal a valósággal, hogy ez a világ hihetetlenül igazságtalan és aránytalan. Még hívőként is nehéz megérteni, miért tűnik néhány keresztény élete egyszerűnek, kényelmesnek, könnyűnek, miközben másoké úgy tűnik, hogy a földi poklot élik át. Bármennyire is igyekszem elnyomni ezeket a zavaros érzéseket, választ követelnek. Arra kényszerítenek, hogy nehéz kérdéseket tegyek fel. Ha Isten az Úr minden felett, és minden gyermekét egyenlően szereti, miért engedi, hogy egyesek élete kényelemmel teli legyen, míg mások

Szelektív mutizmus: 4 mód gyermeked felemelésére

Mit tegyél, mikor a gyermeked szelektív mutista? A szelektív mutizmus rejtélyes jelenség a nagyközönség és számos szülő előtt is. Vendégbloggerünk, Lisa Pelissier a lányával folytatott interjúban rávilágít erre az állapotra, és elmagyaráz 4 módot , mellyel támogatni tudja őt. 3 éves volt, amikor abbahagyta a beszédet. Először csak felnőttek előtt. Nincs ebben semmi szokatlan -gondoltam én- hiszen egy hároméves félénk a felnőttek előtt. De aztán nem akart beszélgetni a nagymamájával, azzal, akivel szoros kapcsolatban állt. Zavarba ejtő volt, de még csak 3 éves volt. Mindenki azt mondta, hogy majd kinövi. Sok gyermek átmegy ezeken a fázisokon, amikor nem beszélnek, különösen az óvodások. Mire öt éves lett, már nem beszélt a családon kívüli gyermekekkel sem. 6 éves korára már nem beszélt az unokatestvéreivel sem. 7 éves korára az emberek listája egyre szűkült, és azt is elutasította, hogy hangosan beszéljen hozzám, az anyjához, társaságban. Mi tudtuk, hogy ez nem csupán egy fázis. A fázis