Ugrás a fő tartalomra

MI LESZ MOST? TÚLTERHELVE ÉS ALULKÉPZETTEN - AMIKOR AZ ÉLET ELDUG EGY PADLÁSSZOBÁBA

AMÍG ISTEN KINYITJA SZÁMODRA A KÖVETKEZŐ AJTÓT, DICSÉRD ŐT AZ ELŐSZOBÁBAN.


Ki vagyok én? Sajátos nevelési igényű gyermek szülője? 
Nem tudom megcsinálni! Nincs képesítésem hozzá. 

Míg felnőttem, tartottam azoktól a fogyatékkal élő gyerekektől, akik a hordozókba voltak eldugva az egyetem hátsó felében. Talán még azt az r-rel kezdődő szót is használtam rájuk. (Retardált.) Még felnőttként is kerültem a szemkontaktust olyan valakivel, aki kerekesszékben volt. 

A szemükbe nézzek, vagy ez bántó? Ki kellene nyitnom előttük az ajtót, vagy ezt tolakodásnak veszik? 

A fogyatékkal élő emberek zavarba hoztak engem. Nem tudtam mit kéne tennem, vagy hogyan kellene viselkednem velük? Ez a kényelmetlenség azonban csak rólam szólt. 

Így aztán amikor a fiamnál autizmust diagnosztizáltak, az egész egy kegyetlen, kozmikus tréfának tűnt. "Nem vagyok képes erre! Ezt a feladatot egy gyógypedagógusnak vagy legalábbis egy türelmes, otthon tanító édesanyának kellene adni. Én nem vagyok alkalmas arra, hogy felneveljek egy sajátos nevelési igényű gyermeket." 

Annak ellenére, hogy semmi tapasztalatom nem volt a fogyatékosságokkal kapcsolatban, Isten mégis ezt rendelte ki számomra. Nem volt hova futnom. Az én gyermekem - az az én gyermekem. És ő pont egy olyan szétszórt emberre volt ráutalva, mint én. 
A gyermeknevelés félelmetes dolog a normál feltételek megléte mellett is, és ez messze volt a normálistól. Ez nem-normális volt, ha a szteroidokra gondolok. 

A régi életemből kikerülve, és egy újba belekényszerülve túlterheltnek és alulképzettnek éreztem magam. Csapdába estem. 
Úgy tűnt, mindketten ítélet alatt vagyunk. 

Nagy megbízatások - iskolázatlan emberek

Amikor látták, hogy milyen bátran beszél Péter és János, és felfogták, hogy ők írástudatlan és iskolázatlan emberek, elcsodálkoztak. Fel is ismerték őket, hogy Jézussal voltak, de mivel látták, hogy velük együtt ott áll a meggyógyult ember is, semmit sem szólhattak ellenük. Felszólították tehát őket, hogy menjenek ki a nagytanács elől, és így tanakodtak egymás között: "Mit tegyünk ezekkel az emberekkel? Mert, hogy nyilvánvaló csoda történt általuk, azt tudja Jeruzsálem minden lakosa, és nem is tagadhatjuk. (Ap.Csel. 4:13-16) 

A történelem folyamán Isten Herkules-méretű küldetéseket rendelt ki pöttöm kis jelölteknek. A mi hitünk Szerzője és Tökéletesítője írja a színdarabot, az Ő maga sajátos módján, és az általa kiválasztott, sajátkezűleg összeválogatott stábot veszi fel a munkára. Nyilvánvalóan Ő mindannyiunkban lát olyan lehetőséget, amit senki más nem lát meg. Isten felfoghatatlan kegyelmében hétköznapi emberek játszhatnak főszerepeket. 

Péter és János iskolázatlan, egyszerű emberek voltak. Az ő megszentelődésük is meglehetősen kedvezőtlenül indult. Néhány perccel korábban a tanítványok egy emeleti szobában bújtak el, hogy összeszedjék magukat és újra összegyűljenek Jézus halála után. Összezavarodva, félrevezetve, kirekesztve: semmi kétség, hogy remegtek a félelemtől. Azután, hogy három évig intenzíven együtt voltak Vezetőjükkel, akiről úgy gondolták, hogy egy életen át Ő lesz az (az Egyetlen) ekkor egész biztos eltűnődtek azon, hogy 

"Mi lesz most? Mit csináljunk? Merre tovább?" 

Értetlenkedésük közepette jelent meg nekik Jézus, megnyugtató és bíztató szavakkal: Békesség néktek! A Szent Szellem Pünkösdkor jött el hozzájuk. Őket a megbékéltetés szolgálatával bízta meg Jézus. 

Isten nem a magasan képzetteket hívja el, hanem magas színvonalon kiképzi az elhívottakat. Mindenki tudta, hogy a tanítványoknak nincs semmiféle oklevelük, mégis meglepődtek bátorságukon, merészségükön, csodákkal kísért munkájukon. Az egyik megkülönböztető vonásuk az volt, hogy Jézussal jártak. 
Nyilvánvaló volt, hogy intenzíven időt tölteni Jézussal, az minőségbeli különbséget eredményez. 

Összejövetel a felházban 

Mi nem önként jelentkeztünk a speciális igényű szülői tevékenységre, minket besoroztak. Mi nem kerestük ezt a fajta életet, az jött el hozzánk. Jézus tud a berzenkedésünkről és a félelmünkről. Ő hozzánk is eljön a rémületünkbe, értetlenkedésünkbe, hogy azt mondja: Béke legyen veletek! Akár szellős fügefalevél-ruhába bújunk, akár emberek vájta barlangba, vagy bárhová is rejtőzünk el, Ő tudja, hogy remegünk a félelemtől.

Jézus eljön hozzánk is, hogy megvigasztaljon, biztosítson, megnyugtasson. Ő tudja, hogy mi súlyosan elégtelennek és felkészületlennek érezzük magunkat az előttünk álló feladatra. Emlékeztet bennünket arra, hogy Ő hajlandó csodákat tenni alulképzett, nem sok sikerrel kecsegtető, valószerűtlen emberek által is. Korábban még nép sem voltunk, de most már Isten Népe vagyunk! 

Bármilyen is legyen az alapállapotunk, legyünk bármennyire is hitelesítés nélküliek, alulképzettek vagy túlterheltek, ne becsüljük alá azt, amit Isten megtehet. Az egyetlen elvárás velünk szemben az, hogy töltsünk együtt intenzíven időt Vele. 

Hadd szálljon a Szent Szellem rád! Isten által akkreditálva, abban találjuk majd magunkat, hogy ügyesen szólunk olyan nyelveken, amiket sosem beszéltünk korábban: például egészségügyi számlázási kódok nyelve, és egyéb, a személyre szabott oktatási program mozaikszavainak nyelvezete. Olyan életterületeken (amikbe belezsugorodva nem voltak megelőzően ismereteink) most bátor szószólókká lehetünk. 

Az Úr rendkívüli csodákat fog tenni, és jeleket adni az életünkön keresztül. Mindenkinek fel fog tűnni az átalakulás, aki ismeri hétköznapi természetünket, és meg fognak lepődni. 

Nem lehet majd tagadni. A felházbeli összejövetelünk lesz az elhívás kezdete. 

Ilyen bizodalmunk pedig a Krisztus által van Isten iránt. Nem mintha önmagunktól, mintegy a magunk erejéből volnánk alkalmasak, hogy bármit is megítéljünk; ellenkezőleg, a mi alkalmasságunk az Istentől van. (2 Korithus 3:4-5) 






Link: Diane Dokko Kim, What Now? Overwhelmed & Underqualified | When Life’s Got You Hiding in an Upper Room 

Fordította: Megyes Anikó, Lektorálta: Samai Hedvig,
fotó pinterest.com










Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Igeversek, mint erőforrások az imádkozáshoz (SNI-s gyermekek szülőinek)

Több évvel ezelőtt mindkét kisfiam több diagnózist is kapott, és azon kaptam magam, hogy szorongok és túl vagyok terhelve speciális nevelési igényű gyermekek édesanyjaként. Túlélő módban éltem és kétségbeesetten vágytam Istenre. Imádkoztam és könyörögtem, hogy múljon el a szorongásom, hogy a gyermekeim meggyógyuljanak vagy csodás haladást érjenek el, és hogy a házasságom megerősítést nyerjen a küzdelmek közepette. Úgy tűnt, egy kétségbeesett imádságom sem talál meghallgatásra. Isten távolabbinak tűnt, amikor a legnagyobb szükségem volt Rá, és azt vettem észre, hogy azt kérdezem, talán túl gyenge a hitem, Isten meghallgat-e, Isten jó-e, vagy, ami a legijesztőbb, Isten egyáltalán létezik-e. Eközben a hitbeli krízis közben történt, hogy részt vettem egy női Bibliakörön. Az igazat megvallva nem emlékszem, hogy miről szólt az alkalom, vagy egyáltalán melyik könyvet tanulmányoztuk. Az egyetlen dolog, amire emlékszem az, hogy amikor a csoportvezető megkérdezte, kinek lenne imakérése, én úgy d

Remény, ha fáj

Oh, a gondtalan gyermekkor − megtalálni az örömöt az apró dolgokban, élénk fantáziával, és boldogan, mint aki még nincs tudatában e világ veszélyeinek és félelmeinek. De minket is arra hívtak el, hogy gyermeki hitünk legyen, egyszerűen megpihenve és Jézusban bízva. Azonban, ha őszinte akarok lenni, voltak időszakok, amikor küzdenem kellett e szó fájdalmas valóságától való megkeményedés ellen. Ahelyett, hogy boldogan tudatában lennék a körülöttünk lévő káosznak, meg kellett küzdjek azzal a valósággal, hogy ez a világ hihetetlenül igazságtalan és aránytalan. Még hívőként is nehéz megérteni, miért tűnik néhány keresztény élete egyszerűnek, kényelmesnek, könnyűnek, miközben másoké úgy tűnik, hogy a földi poklot élik át. Bármennyire is igyekszem elnyomni ezeket a zavaros érzéseket, választ követelnek. Arra kényszerítenek, hogy nehéz kérdéseket tegyek fel. Ha Isten az Úr minden felett, és minden gyermekét egyenlően szereti, miért engedi, hogy egyesek élete kényelemmel teli legyen, míg mások

Szelektív mutizmus: 4 mód gyermeked felemelésére

Mit tegyél, mikor a gyermeked szelektív mutista? A szelektív mutizmus rejtélyes jelenség a nagyközönség és számos szülő előtt is. Vendégbloggerünk, Lisa Pelissier a lányával folytatott interjúban rávilágít erre az állapotra, és elmagyaráz 4 módot , mellyel támogatni tudja őt. 3 éves volt, amikor abbahagyta a beszédet. Először csak felnőttek előtt. Nincs ebben semmi szokatlan -gondoltam én- hiszen egy hároméves félénk a felnőttek előtt. De aztán nem akart beszélgetni a nagymamájával, azzal, akivel szoros kapcsolatban állt. Zavarba ejtő volt, de még csak 3 éves volt. Mindenki azt mondta, hogy majd kinövi. Sok gyermek átmegy ezeken a fázisokon, amikor nem beszélnek, különösen az óvodások. Mire öt éves lett, már nem beszélt a családon kívüli gyermekekkel sem. 6 éves korára már nem beszélt az unokatestvéreivel sem. 7 éves korára az emberek listája egyre szűkült, és azt is elutasította, hogy hangosan beszéljen hozzám, az anyjához, társaságban. Mi tudtuk, hogy ez nem csupán egy fázis. A fázis